Mediere


Oferim servicii de mediere, servicii de consultanţă în mediere, comunicare şi negociere pentru a ajuta companiile şi persoanle fizice să evite disputele prin negociere şi comunicare şi pentru  a rezolva disputele prin mediere

Ce este Medierea?


Asa cum prevede Legea nr. 192/2006, actualizata, privind medierea si organizarea profesiei de mediator, medierea reprezinta o modalitate facultativa de solutionare a conflictelor pe cale amiabila, cu ajutorul unei terte persoane specializate in calitate de mediator, in conditii de neutralitate, impartialitate si confidentialitate.
Începând cu 1 august 2013, a devenit obligatorie procedura de informare cu privire la mediere, înainte de a fi judecat de instanță, și doar în anumite cazuri ne-penale expres prevăzute de lege, pentru celelalte cazuri, informarea cu privire la mediere rămâne facultativă, potrivit art.227 alin. 2 C.proc.civ.


În ce litigii este necesară informarea?


În cele arătate de art. 601 din Legea nr 192/2006.

  1. în domeniul protecţiei consumatorilor, când consumatorul invocă existenţa unui prejudiciu ca urmare a achiziţionării unui produs sau unui serviciu defectuos, a nerespectării clauzelor contractuale ori garanţiilor acordate, a existenţei unor clauze abuzive cuprinse în contractele încheiate între consumatori şi operatorii economici ori a încălcării altor drepturi prevăzute în legislaţia naţională sau a Uniunii Europene în domeniul protecţiei consumatorilor;
  2. în materia dreptului familiei: continuarea căsătoriei: partajul de bunuri comune; exerciţiul drepturilor părinteşti; stabilirea domiciliului copiilor; contribuţia părinţilor la întreţinerea copiilor; orice alte neînţelegeri care apar în raporturile dintre soţi cu privire la drepturi de care ei pot dispune potrivit legii.
  3. în domeniul litigiilor privind posesia, grăniţuirea, strămutarea de hotare, precum şi în orice alte litigii care privesc raporturile de vecinătate;
  4. în domeniul răspunderii profesionale în care poate fi angajată răspunderea profesională, respectiv cauzele de malpraxis, în măsura în care prin legi speciale nu este prevăzută o altă procedură;
  5. în litigiile de muncă izvorâte din încheierea, executarea şi încetarea contractelor individuale de muncă;
  6. în litigiile civile a căror valoare este sub 50.000 lei, cu excepţia litigiilor în care s-a pronunţat o hotărâre executorie de deschidere a procedurii de insolvenţă, a acţiunilor referitoare la registrul comerţului şi a cazurilor în care părţile aleg să recurgă la procedura prevăzută la art. 1.013 – 1.024 (ordonanța de plată) sau la cea prevăzută la art. 1.025 – 1.032 (cererile de valoare redusă) din Legea nr. 134/2010, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

Ce se întâmplă în timpul medierii?


Mediatorul va ajuta sa vorbiti despre conflictul dvs.si sa gasiti o intelegere care sa satisfaca toate partile. Mai intai, mediatorul explica procedura de mediere si raspund la intrebarile dvs. Dupa aceea fiecare participant la procedura de mediere are oportunitatea de a-si expune cazul fara a fi intrerupt.
Mediatorul nu decide cu privire la cine are dreptate, nu judeca ce s-a intamplat si nu cauta vinovati. El ajuta participantii sa discute deschis problemele si sa-si identifice solutii durabile. In final, mediatorul  va ajuta partile sa scrie intelegerea la care au ajuns.


Ce puteti obtine Dumneavoastra prin Mediere?

  • Cresterea profitului
  • rezolvare mai rapida a conflictelor
  • Reducerea costurilor de rezolvare a conflictelor
  • Evitarea proceselor lungi si costisitoare
  • Nu va este impusa nici o solutie / hotarare
  • Dumneavoastra detineti controlul asupra rezultatului la care se ajunge
  • Permite gasirea unei solutii creative de rezolvare a conflictului prin care nimeni nu pierde, toate partile castiga
  • Este confidentiala
  • Diminuarea efectelor negative asupra afacerii dvs.
  • Reducerea conflictului cu si dintre angajati
  • Imbunatatirea moralului angajatilor
  • Cresterea productivitatii muncii
  • Mai putin stres pentru dumneavoastra
  • Reducerea ostilitatii si a climatului conflictual
  • Prevenirea aparitiei altor conflicte
  • Conservarea si intarirea relatiilor de afaceri existente
  • Satisfacerea nevoilor si intereselor tuturor partilor in  conflict


 

10 motive pentru a alege Medierea

 
  1. Fixarea datei si a orei la care are loc sedinta de mediere este stabilita de parti in functie de agenda acestora. In instanta, termenele de judecata sunt impuse si nu tin cont de programul partilor. Sedinta de mediere poate fi reprogramata in cazul in care partile solicita acest lucru. O sedinta de mediere poate sa fie programata la fel de usor ca orice alt tip de intalnire (de afaceri sau personala).
  2. Nu exista limita de timp pentru sedinta de mediere; majoritatea medierilor se finalizeaza dupa o singura intalnire, durata medierii putand sa oscileze intre cateva zeci de minute si cateva ore. Medierile se pot solda si cu intelegeri partiale situatie in care este posibila programarea unei alte sedinte de mediere la o data ulterioara.
  3. Partile, de comun acord, pot alege mediatorul la care sa apeleze. Aceasta facilitate nu exista in fata instantei de judecata. Alegerea mediatorului de catre parti mareste increderea acestora in obtinerea rezultatului dorit.
  4. Un prim pas spre solutionarea conflictului este prezenta partilor la mediator. Medierea este facultativa, partile nu pot fi obligate sa participe la mediere. Prezenta partilor la mediator denota dorinta acestora de a incerca variante alternative de solutionare a neintelegerilor.
  5. Sala in care are loc sedinta de mediere si sala in care se desfasoara un proces au putine lucruri in comun: problemele partilor nu ajung la cunostinta altor persoane intrucat medierea este confidentiala. In sala de judecata domneste formalismul, trebuiesc respectate anumite reguli procedurale stricte, cuvantul se ia intr-o anumita ordine samd. La mediere focalizarea are loc pe vointa si interesul partilor. La sedinta de mediere este permisa doar prezenta partilor si a persoanelor agreate de acestea.
  6. In cadrul unui proces, solutia este impusa partilor de catre un judecator dupa administrarea probatoriului in cauza. Mediatorul nu poate sa impuna nimic partilor, ele avand de decis daca si in ce conditii este avantajoasa pentru ele o solutie amiabila.
  7. Medierea este mult mai eleganta decat clasicul proces. Tocmai de aceea este atat de uzitata peste tot in lume. Satisfactiile partilor in cazul ajungerii la o intelegere sunt cu atat mai mari cu cat se datoreaza vointei si implicarii lor.
  8. Prin mediere se sting conflicte existente dar in acelasi timp se si preintampina aparitia unor alte neintelegeri. La finalul medierii, partile isi strang mana si pleca cu mai putine probleme decat aveau anterior. Diferenta principala fata de clasicul proces este ca pe tot parcursul medierii partile comunica. La finalul unui proces, comunicarea dintre parti dispare fiind inlocuita de o stare conflictuala si mai accentuata intrucat spre deosebire de mediere, in instanta exista invinsi si invingatori.
  9. Mediatorul nu judeca partile si nu da verdicte. Menirea lui este sa faciliteze dialogul dintre parti in urma caruia acestea sa genereze optiuni in vederea solutionarii divergentelor existente.
  10. Apeland la mediere partile nu renunta la justitia clasica. Daca nu reusesc sa isi solutioneze prin mediere conflictul, au posibilitatea de a se adresa instantei de judecata, la fel cum o aveau si inainte de a apela la mediere.